Aláíró tábla vagy érintőképernyős számítógép használata esetén a nyomtatványokat az ügyfelek is aláírhatják kinyomtatás nélkül is. A digitálisan aláírt nyomtatványok pedig egy kattintással becsatolhatók a rekordokba.
Aláírás rögzítése
Az ügyfél aláírást a nyomtatványok előnézeti ablakában az "Ügyfél aláírás" gombbal lehet kezdeményezni. Az aláírás beépül a nyomtatványba és PDF-ként történő mentés esetén is benne marad. Ahhoz, hogy az aláírás megjelenjen a nyomtatványon, a Testreszabás gombra kattintva a nyomtatvány beállításaiban be kell legyen kapcsolva az aláírás blokk és azon belül az ügyfél aláírás.
Az aláírás ablakba érintőképernyővel vagy aláíró táblával, illetve digitalizáló táblával lehet az aláírást rögzíteni. Az aláírás ablak mérete növelhető és csökkenthető a "+" és a "-" gombokkal. A "Mentés" gomb beszúrja az aláírást a nyomtatványba, a "Mégsem" gomb pedig törli az aláírást a nyomtatványról, ha van.
Az aláírással ellátott nyomtatványt a "Csatolás" gombra kattintva hozzácsatolhatjuk pl. a munkalaphoz vagy más rekordhoz, így kinyomtatás nélkül is megőrizhetjük.
Technikai követelmények
Az aláíráshoz akár a legolcsóbb digitalizáló tábla vagy aláíró tábla is megfelel, ami már 12.000 Ft-tól megvásárolható az internetes webshopokban. Ezek a táblák egérként működnek és az operációs rendszerek általában automatikusan felismerik őket.
Adatvédelmi előírások
Ha az ügyfelek aláírásait a szoftverben digitálisan tároljuk, az adatvédelmi nyilatkozatunkban feltétlenül szerepeltessük az aláírások megőrzési feltételeit és a megőrzés indoklását.