Januártól a pénztárgépet nem használó szervizeknek havi számlabeküldési kötelezettségük lesz. Sokaknak új lehet a számlák havi bevallása, ezért egy áttekintést szeretnék nyújtani a folyamatról.

A MunkaLap program kitölti a nyomtatványt Ön helyett

A havi adatszolgáltatás mindössze pár egérkattintást jelent nekünk és a könyvelőnek egyaránt. A MunkaLap program automatikusan kitölti a nyomtatványt.

A folyamat nagyon egyszerű:

  1. A MunkaLap programból kimenti a számlák listáját egy fájlba a könyvelő számára.
  2. A fájlt e-mailen elküldi a könyvelőjének.
  3. A könyvelője betölti a fájlt a hatóság Általános Nyomtatványkitöltő Programjába (ÁNYK).
  4. A könyvelő a programmal feltölti a nyomtatványt az Ügyfélkapu rendszerbe.

Most minden lépést külön bemutatok. Haladjunk sorban.

1. A számlák havi kimentése a MunkaLap programból

A MunkaLap programon belül a Számla modulban lehet elérni a számlázással kapcsolatos összes funkciót. Ezen belül a NAV menüpont tartalmazza az összes olyan exportálási lehetőséget, amellyet a hatóság megkövetel.

  1. A MunkaLap programban be kell lépni a Számla modulba.
  2. A NAV menüpontra kell kattintani.
  3. A lenyíló menüben a Havi adatszolgáltatás pénztárgép kiváltására menüpontra kell kattintani.
  4. Az első alkalommal ki kell tölteni a bevalló adatait, amelyek a nyomtatványra kerülnek.
  5. Az Ok gombbal nyugtázni kell az ablakot, majd ki kell választani a mentés helyét.
  6. A kiválasztott könyvtárban létrejön egy Számlák.xml fájl.

Az adatszolgáltatás ablak kitöltése...

2. Számlák.xml elküldése a könyvelőnek

Ha kész a Számlák.xml, nincs más teendője, mint elküldeni a fájlt a könyvelőjének e-mailen. Ennek lépései:

  1. Levelezőprogram megnyitása (GMail, Outlook, Mailbox, stb...).
  2. Könyvelő e-mail címének kiválasztása, levél szöveg írása.
  3. Számlák.xml csatolása az e-mailhez.
  4. E-mail elküldése.

A következő lépéseket általában a könyvelő végzi, de Ön is elvégezheti.

3. Számlák.xml betöltése az ÁNYK-ba (könyvelő feladata)

Ehhez szükség van a NAV honlapjáról letölthető Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) programra, a PTGSZLAH nyomtatvány telepítésére és Ügyfélkapu hozzáférésre.

  1. A PTGSZLAH nyomtatvány telepítése az ÁNYK programhoz (ha még nincs).
  2. A Számlák.xml betöltése az ÁNYK programba a Szerviz > Egyedi importálás menüpontban.

4. Feltöltés az Ügyfélkapu rendszerbe (könyvelő feladata)

Az ÁNYK programon belül, ha az Ügyfélkapu kapcsolat megfelelően be van állítva, a következő lépésekkel lehet beküldeni a digitális nyomtatványt a NAV-nak:

  1. Kapcsolat az Ügyfélkapuval menü > Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre.
  2. Kapcsolat az Ügyfélkapuval menü > Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül.

A pénztárgép éves fenntartása 40 ezerrel több, mint a MunkaLap szoftver éves díja. Részletek...

Ha úgy gondolja, hogy megéri, rendelje meg!

Látogatók

288291
Ma122
Tegnap131
Ezen a héten427
Ebben a hónapban4272
Összesen288291
Statistik created: 2017-11-22T19:31:28+00:00

Technológia

Érvényes CSS! A honlap a CSS level 3 alapján érvényesítve