Ezúton értesítem, hogy a deviza számla funkció 2020.06.01-től kikerül a szoftvereinkből. Ezt követően csak forintos számla állítható ki a szoftverrel.

Bővebben: 2020-ban kikerül a deviza számla funkció

A szoftvereink esetében az évzárás a számlatömbök lezárását és új számlatömbök nyitását jelenti, ami az esetek többségében automatikusan történik. De vannak speciális esetek, amikor a felhasználónak kell elvégeznie.

Bővebben: A 2018-as év lezárása

2018 nyarán kiadott Windows frissítéseket követően kapcsolódási hibák jelentkeztek a hálózatban használt szoftverek esetén. Ennek oka, mint kiderült, hogy a Windows névkiszolgáló a Windows frissítést követően nem mindig működik vagy lassú. A megoldás pedig statikus IP-címek használata gépnév helyett.

Bővebben: Kapcsolódási hibák az új Windows frissítések után

A következőkben kigyűjtöttem az új, 2018. május 25-én érvénybe lépő adatvédelmi rendelet (GDPR) lényegesebb részeit. A kivonat nem tekinthető teljesnek és nem helyettesíti a teljes rendelet átolvasását. A teljes rendeletet ide kattintva olvashatja el.

Bővebben: Az adatvédelmi rendelet (GDPR) lényegesebb részei

2018. május 25-én lép életbe az új adatvédelmi rendelet, amelynek be nem tartása súlyos büntetéseket vonhat maga után, ugyanakkor a közhiedelemmel ellentétben nem támaszt nehezen teljesíthető vagy lehetetlen feltételeket.

Bővebben: Az új adatvédelmi rendelet (GDPR) alkalmazása

A készletmozgások jobb követhetősége és a közvetített szolgáltatások kezelése érdekében egy teljesen új készletkezelő modul került kifejlesztésre, amely fokozatosan kerül bele a különböző szoftverekbe: először a 3-as verziószámú programokban jelenik meg, majd a 2-es verziószámúakban.

Bővebben: Az új készletkezelő modul használata

Csak akkor kell évet zárnia, ha használja a számlázó modult és a számlaszámban szerepel az évszám. Egy rövid útmutató az évzáráshoz.

Bővebben: Évzárás

2018.01.01-től a szoftverlicencek már az új árkonstrukcióban vásárolhatók meg. Az egy gépes licencek ára növekszik (kivétel: Fuvar 3 licenc), de jelentősen nagyobb kedvezménnyel lehet hozzájutni a kettőnél több gépre vásátolt licencekhez.

Bővebben: 2018. januárban változnak a szoftverek díjai

Az elmúlt egy évben számos funkcióval bővültek a szoftverek, ezek közül a legfontosabbak használatát írtam le, képekkel gazdagon illusztrálva.

Bővebben: Új funkciók a 3-as verziókban

2018-tól lesz kötelező a számlázóprogramok összekapcsolása a NAV rendszerével, előtte 1 évig lehet tesztelni - írta a kormány honlapján megjelent cikk.

Bővebben: Csak 2018-ban kell bekötni a számlázóprogramokat

Ügyfélkörömben évente 500 számítógépből legalább 4 gép olyan mértékben meghibásodik, hogy minden adat elveszik róla. A mai számítógépek nem elég megbízhatóak ahhoz, hogy rájuk bízzuk az adatainkat. Az a közhely, mi szerint "az adat, amiről nincs legalább 2 másolat, nem is adat", aktuálisabb, mint gondolnánk!

Bővebben: Fontos a biztonsági mentés!

A pénztárgép kiváltására a PTGSZLAH nyomtatványon történő adatszolgáltatás használható. Ezt a funkciót a Számla modul > NAV (zöld nyíl) > Havi adatszolgáltatás pénztárgép kiváltására menüpontban érheti el. A sikeres adatszolgáltatás érdekében azonban ki kell töltenie pár adatot, amelyek automatikusan rákerülnek a nyomtatványra.

Bővebben: Havi adatszolgáltatás információk

A számlázó programokban év eleje óta kötelező adatszolgáltatási funkció miatt szükséges, hogy számlázás esetén a programokban megfelelően be legyenek állítva a cég alapvető adatai, amelyeket a Főmenü > Beállítások > Szervezet menüpontban lehet elérni.

Bővebben: Fontos a számlázási adatok megfelelő beállítása

A szervizekben kiadott számlákon bizonyos jótállással kapcsolatos szöveg feltüntetése kötelező, és ezt a hatóság ellenőrzi is. A jótállási feltételeket a 249/2004. (VIII. 27.) Kormányrendelet írja elő a javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozóan.

Bővebben: A hatóság ellenőrzi a számlákon a jótállási feltételeket

Januártól a pénztárgépet nem használó szervizeknek havi számlabeküldési kötelezettségük lesz. Sokaknak új lehet a számlák havi bevallása, ezért egy áttekintést szeretnék nyújtani a folyamatról.

Bővebben: Hogyan történik a számlák beküldése a NAV-nak?

2017. január 1-jére módosította a szervizekre vonatkozó pénztárgép/számlabevallási kötelezettséget a Magyar Közlöny 146. számában megjelent 36/2016 (IX. 27.) NGM rendelet.

Bővebben: Csak 2017. január 1-től lesz pénztárgép-kötelezettség!

A NAV korábbi állásfoglalása alapján 2017 januártól az üzletben tevékenységet végző gépjárműszervizekben is kötelező lesz a pénztárgéphasználat (amennyiben nem váltják ki számlázóprogrammal). Felmerült a kérdés, hogy mi számít üzletnek? A szerviz mikor számít üzletnek? Erről kérdeztük a NAV-ot, és egy héten belül meg is érkezett a válasz.

Bővebben: A műhely mikor számít üzletnek?

Januártól autószervizekben is kötelező lesz a nyugtaadás, amit számlázó programmal ki lehet váltani, ahogy a NAV válaszából kiderült. Dönthet úgy, hogy pénztárgép helyett számlázóprogramot használ és a havi adatszolgáltatást választja.

Bővebben: Megéri pénztárgépre költeni, ha van jobb megoldás?

A 9/2016 (II. 25.) NGM rendelet kiterjeszti az online pénztárgéphasználati kötelezettséget a gépjárműszervizekre is. De mit is jelent ez pontosan? Mindenkire vonatkozik, vagy csak bizonyos szervizekre? Ennek jártam utána a NAV-nál.

Bővebben: Pénztárgéphasználati kötelezettség 2017 januártól

A júniusi frissítés a 3-as verziószámú programokban több kiemelt fontosságú és régóta várt fejlesztést tartalmaz, ezért érdemes végigfutni rajtuk.

Bővebben: A júniusi frissítés újdonságai

A 2016. április 15-én megjelent új szoftver verziók legfontosabb újdonságai.

Bővebben: Újdonságok a 2016 áprilisi frissítésben

Gyakori kérdés, hogy e-mailen szabad-e számlát küldeni? Ezért megkérdeztem a NAV-ot az ügyben. A NAV válasza szerint a törvény egyértelműen rendelkezik: az elektronikus úton továbbított számla elektronikus számlának minősül, amelyre más szabályok vonatkoznak, mint a papír alapú számlára.

Bővebben: Az e-mailen küldött számla esete

A számlázóprogramokra vonatkozó 23/2014 NGM rendelet 2016 január 1-ével kiegészült egy új feltétellel, amely kötelezővé teszi egy adatszolgáltatási funkció beépítését a számlázóprogramokba. A változtatást a 2/2015 (II. 3) NGM rendelet tartalmazza. Az új funkció neve hivatalosan Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás. A rendeletről korábbi írásunkban részletesebben is beszámoltunk.

Bővebben: Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás

Az elmúlt fél évben számos hasznos újdonság került be a MunkaLap programba, mint az egyedi logó a nyomtatványokon, vagy az adatimportálás lehetősége.

Bővebben: Újdonságok 2015 november

A szoftverekbe beépítésre került az új adatszolgáltatási funkció, amelyet 2016-tól minden számlázóprogramnak kötelezően tartalmaznia kell, és amely lehetővé teszi a számlák XML formátumban történő mentését.

Bővebben: Új számlázó program szabályok 2016 januártól

Több megkeresést is kaptunk azzal kapcsolatban, hogy egy cég használhat-e többféle számlázó programot, ezért utánajártunk a dolognak és állásfoglalást kértünk a NAV-tól a kérdésben. Az állásfoglalásból egyértelműen kiderül, hogy semmi akadálya nincs annak, hogy cég vagy vállalkozó egyszerre több számlázó programot és mellette számlatömböt használjon.

Bővebben: Egy cég használhat több számlázóprogramot a NAV állásfoglalása alapján

Milyen új kötelezettségekkel jár az Ön számára az új, 2014. október 1-től hatályba lépő, számlázó programokkal kapcsolatos 23/2014 NGM rendelet?

Bővebben: Számlázóprogram bejelentése a NAV-hoz

Megjelentek az új SzámlaTömb és GumiHotel szoftvereink.

Bővebben: Megjelent két új szoftver

Május közepétől a jelenlegi 8 000 Ft helyett csak 6 000 Ft lesz a MunkaLap 3 és RakTár 3 szoftverhez vásárolható számlázómodul ára. Június elején megjelenik két új termékünk, a SzámlaTömb számlázórendszer és a GumiHotel gumiabroncs nyilvántartó rendszer is.

Bővebben: Májusban 25%-al csökken a számlázómodul ára

Támogasd természetvédelmi tevékenységünket!

Természetvédelmi tevékenységünket nonprofit módon, teljesen ingyen végezzük, amiből semmilyen bevételünk nem származik. De mi is csak pénzből tudjuk magunkat fenntartani. Azért gyűjtünk, hogy tovább tudjuk folytatni hasznos értékteremtő és értékmegőrző munkánkat, ezért kérünk, ha van rá lehetőséged, támogass minket! Közös érdekünk az ország élővilágának megőrzése és a klímaváltozás elleni küzdelem.

  • 1 000 Ft - egy munkakesztyű ára
  • 5 000 Ft - egy madárodú elkészítése
  • 10 000 Ft - egy veszélybe került növény áttelepítése
  • 20 000 Ft - a parkjainkat védő kerítések egyszeri kaszálása

 

Számlaszámunk: 11749015-28535807 (OTP Bank)

Nevünk: Völgyerdő Nonprofit Kft.

-->