Minden szoftverhez elérhető az Online Számla funkció! A szoftverek automatikusan telepítik az Online Számla funkciót tartalmazó frissítést. Ha nem települ magától, a honlapról letölthető telepítőprogramokkal kell elvégezni a frissítést.

2018.07.01-től kötelező a 100 000 Ft feletti áfatartalmú számlákat jelenteni a NAV Online Számla rendszerében. Számlatömb esetén ezt a NAV honlapján lehet megtenni. A számlázóprogramoknak pedig automatikusan kell megtenniük a jelentést. A MunkalapSzoftver.hu honlapon elérhető szoftverek mindegyike rendelkezik a törvény által előírt funkcióval.

Szükséges teendők

A szoftverek Online Számla rendszerrel történő összkapcsolásához a következőket kell tennie:

  1. Regisztráció a NAV Online Számla honlapján.
  2. Technikai felhasználó létrehozása a NAV Online Számla honlapján.
  3. A technikai felhasználó adatainak bemásolása a szoftverbe.

Regisztráció az Online Számla honlapján

Az első lépés a NAV Online Számla rendszerében történő regisztráció. A következő videó bemutatja a regisztráció lépéseit.

Technikai felhasználó létrehozása

A program és a NAV rendszere közötti kapcsolat létrehozásához egy úgynevezett technikai felhasználót kell készíteni. A technikai felhasználó adatait pedig be kell másolni a program számlázó moduljának beállításaiba. A technikai felhasználó adataival a programok képesek automatikusan kapcsolódni a NAV rendszeréhez.

A technikai felhasználó létrehozásához:

  1. Lépjen be az Online Számla rendszerbe.
  2. Kattintson a Felhasználók menüre.
  3. Kattintson az Új felhasználó gombra.
  4. Válassza a Technikai felhasználó gombot.
  5. Írjon be egy jelszót, ez lesz a technikai felhasználó jelszava.
  6. Engedélyezze a Számlák kezelését és Számlák lekérdezését, ez fontos!
  7. Válassza a Mentés gombot.
  8. Válassza a Kulcsgenerálás gombot.

Az elkészült technikai felhasználó adatait kell a programokba beírni.

Figyelem: a technikai felhasználó létrehozása során engedélyezni kell a számlák kezelését és a számlák lekérdezését, különben a program nem lesz képes együttműködni a NAV rendszerével.

Adatok bemásolása a szoftverbe

A szoftverekbe a technikai felhasználó adatait kell bemásolni:

  • Felhasználói név (a rendszer generálja)
  • Jelszó (mi adjuk meg)
  • XML aláírókulcs (a rendszer generálja)
  • XML cserekulcs (a rendszer generálja)

A programokban a következő helyre kell bemásolni az adatokat:

  1. Főmenü
  2. Beállítások menü
  3. Számla modul gomb
  4. Online számla fül

Ha a technikai felhasználó adatait beírtuk a program beállításaiba, a program automatikusan kezeli a számlák feltöltését az Online Számla rendszerbe.

Hibák elhárítása

Az integrált hibakezelésnek köszönhetően a rendszer automatikusan azonosítja a hibákat és kiírja, hogy mi a teendő.

Lehetséges hibák:

  • Kapcsolathiba: nem lehet kapcsolódni az Online Számla rendszerhez.
  • Szerverhiba: a NAV rendszere nem működik vagy hibásan működik.
  • Programhiba: programozási hiba miatt sikertelen az adatszolgáltatás.

Kapcsolathiba

A kapcsolódási hibának alapvetően három oka lehet:

  1. Nincs internetkapcsolat
  2. A Windows tűzfal vagy a használt vírusirtó nem engedi a kapcsolódást
  3. A NAV szervere üzemen kívül van

Ebben az esetben a teendők:

  1. Először az internetkapcsolatot kell ellenőrizni.
  2. Lépjünk fel a NAV https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalára és ellenőrizzük, hogy működik-e a honlap.
  3. A Windows tűzfalban és a használt vírusirtóban engedélyezni kell, hogy a javaw.exe kapcsolódhasson az internethez (a szoftvereink a javaw.exe programban futnak). A Windows tűzfalban a telepítési könyvtárban található javaw.exe fájlt hozzá kell adni az engedélyezett kivételekhez.

Szerverhiba vagy programhiba

Szerverhiba esetén a NAV szervere nem működik. Ebben az esetben várni kell. A program 10 percenként automatikusan újra próbálkozik.

Programhiba esetén a szoftverfejlesztőt kell megkeresni a hibával a honlapon található elérhetőségek egyikén.

Üzemzavar esetén 24 óra áll rendelkezésre az elhárításra. Ha az üzemzavar meghaladja a 48 órát, akkor a számlát a NAV honlapján kézzel kell rögzíteni:

  • Az állami adó- és vámhatóság az elektronikus rendszereinek karbantartás miatti leállítását megelőzően a karbantartási igény felmerülésével egyidejűleg tájékoztatást tesz közzé a honlapján a karbantartási célú üzemszünet várható kezdeti időpontjáról és tervezett tartamáról.
  • Ha a számla, számlával egy tekintet alá eső okirat kiállításának időpontjában a számla, számlával egy tekintet alá eső okirat adatait fogadó elektronikus rendszer üzemzavar, karbantartás vagy az internetszolgáltatás elégtelensége miatt nem érhető el, a számlázó programnak a kiállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat legalább Áfa tv. szerinti kötelező adattartalmát az üzemzavar, karbantartás vagy az internetszolgáltatás elégtelensége megszűnését követő 24 órán belül kell az állami adó- és vámhatóság részére elektronikus úton továbbítania.
  • Ha a számlázó program a számla, számlával egy tekintet alá eső okirat kiállításának időpontjában a számla, számlával egy tekintet alá eső okirat adatainak szolgáltatására kötelezett adóalany rendszerének üzemzavara vagy az internetszolgáltatás elégtelensége miatt nem továbbítja az állami adó- és vámhatóság részére, a számlázó programnak az előállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat legalább Áfa tv. szerinti kötelező adattartalmát az üzemzavar elhárulását követő 24 órán belül kell az állami adó- és vámhatóság részére elektronikus úton továbbítania.
  • Az adatszolgáltatásra kötelezett adóalany rendszerének 48 órát meghaladó üzemzavara vagy az internetszolgáltatás elégtelensége esetén ezt a tényt az adatszolgáltatásra kötelezett adóalanynak az állami adó- és vámhatóság rendszerében legkésőbb a 48 órás időtartam leteltekor jeleznie kell és az adatszolgáltatást ezen időtartam leteltétől számított 24 órán belül az állami adó- és vámhatóság rendszerében a kiállított számla, számlával egy tekintet alá eső okirat legalább Áfa tv. szerinti kötelező adattartalmának manuális rögzítésével köteles teljesíteni. Amennyiben ezen 24 órás időkeret alatt az üzemzavar vagy az internetszolgáltatás elégtelensége nem hárul el, az időkeret az állami adó- és vámhatóság rendszerében tett ismételt bejelentéssel újabb 24 órával meghosszabbítandó mindaddig míg az üzemzavar, internetszolgáltatás elégtelensége fennáll.”

 

Támogasd természetvédelmi tevékenységünket!

Természetvédelmi tevékenységünket nonprofit módon, teljesen ingyen végezzük, amiből semmilyen bevételünk nem származik. De mi is csak pénzből tudjuk magunkat fenntartani. Azért gyűjtünk, hogy tovább tudjuk folytatni hasznos értékteremtő és értékmegőrző munkánkat, ezért kérünk, ha van rá lehetőséged, támogass minket! Közös érdekünk az ország élővilágának megőrzése és a klímaváltozás elleni küzdelem.

  • 1 000 Ft - egy munkakesztyű ára
  • 5 000 Ft - egy madárodú elkészítése
  • 10 000 Ft - egy veszélybe került növény áttelepítése
  • 20 000 Ft - a parkjainkat védő kerítések egyszeri kaszálása

 

Számlaszámunk: 11749015-28535807 (OTP Bank)

Nevünk: Völgyerdő Nonprofit Kft.

-->