A programok megfelelnek a 2016-tól érvénybe lépő új számlázási törvénynek?

2016. január 1-től minden szoftver tartalmazza az új adatszolgáltatási funkciót, amelyet 2016-tól minden számlázóprogramnak kötelezően tartalmaznia kell, és amely lehetővé teszi a számlák XML formátumban történő mentését. További részletek...

Alanyi adómentes vagyok, milyen beállítás szükséges?

Ha alanyi adómentes, akkor a termékek áfakulcsát AAM-re (Alanyi Adómentes) kell módosítani, és akkor a nettó és a bruttó ár azonos lesz, a nyomtatványokon pedig az áfakulcs helyett AAM fog szerepelni. A meglévő termékek áfakulcsát egyszerre is át lehet állítani AAM-re:

1) Lépjen be a Termékek modulba.
2) Válassza a Készlet (Törzs) táblázatot.
2) A menüben válassza a Tömeges ár- és áfamódosítás menüpontot.
3) Azon belül az Eladási áfa tömeges módosítása.
4) Válassza az Összes rekord lehetőséget.
5) Az új áfaértéknek állítsa be az AAM-et.
6) Válassza az OK gombot.

Új termék felvitelekor az áfakulcsot egyszerűen állítsa AAM-re. A program megjegyzi a beállítást és legközelebb automatikusan beállítja.

Használhatok párhuzamosan többféle számlázó programot?

A NAV állásfoglalása: "A jelenleg hatályos jogszabályok nem tartalmaznak előírást arra vonatkozóan, hogy egy adóalany csak egy számlázó programot használhatna. Amennyiben az adózó úgy dönt, hogy több számlázó programot kíván használni, akkor mindegyiknek a használatát be kell jelentenie a SZAMLAZO nevű nyomtatványon."

Arra viszont feltétlenül ügyelni kell, hogy egy cégen belül minden számlázóprogramban eltérő számlaszámtartomány legyen beállítva.

A hivatalos állásfoglalás ide kattintva letölthető PDF formátumban.

Hogyan jelenthetem be a NAV-hoz a számlázóprogramot?

A számlázóprogramok használatba vételét és a használat befejezését is kötelezően be kell jelenteni a NAV-nak a SZAMLAZO nevű nyomtatványon. Ezen fel kell tüntetni:

  • A fejlesztő adatait
  • a program vásárlásának dátumát
  • a használatba vétel vagy használat befejezésének dátumát
  • a program nevét és azonosító számát (verziószámát)

Részletes útmutató...

Ki kell írni szöveggel a végösszeget a számlán?

A jelenleg hatályos jogszabályok nem írják elő, hogy a számlán a végösszeget betűvel is szerepeltetni kell, ezért csak a számlaírás idejét növeljük azzal, ha kiírjuk betűvel.

Meg kell különböztetni az eredeti és a másolat példányt?

2010 óta nem kell megkülönböztetni a számla eredeti és másolat példányát. A nemzetgazdasági miniszter rendelete 2010. szeptember 27-ével hatályon kívül helyezte azt a rendelkezést, amely szerint "A számlázó programnak a számla adattartalmának papírra nyomtatása során biztosítania kell, hogy a számla eredeti és másolati példánya egymástól megkülönböztethető, és eredeti példányként csak 1 példányban legyen nyomtatható."

Megfelelőség nyilatkozatot kell küldeni a NAV-nak?

2014 óta a NAV nem kérhet megfelelőségi nyilatkozatot a számlázóprogramokról, mert a 23/2014-es NGM rendelet ezt eltörölte. Helyette bejelentési kötelezettség van érvényben. Részletes útmutató a bejelentési kötelezettségről...

Mi a teendő, ha téves fizetési mód szerepel a számlán?

A fizetési mód nem kötelező eleme a számlának, ezért bármit oda lehet írni, könyvelési szempontból nincs jelentősége, csak egy üzenet a vevőnek és a könyvelőnek, amit törvényileg nem kell betartani. Ezért ha pl. egy átutalásos számlát készpénzzel fizetnek ki, elég, ha jelzi a könyvelőjének a tévedést, ezért nem kell új számlát készíteni, a hibát jogilag senki sem kérheti számon.

Szabad e-mailen számlát küldeni?

Papír alapú számlázó programmal készített számlát törvényileg nem szabad e-mailen küldeni. E-mailen kizárólag elektronikus számlát küldhet, amely elektronikus számlázó programmal lett kiállítva és megfelel az elektronikus számlákra vonatkozó szigorúbb feltételeknek. Ha a papír alapú számlát PDF-ként elküldi a számlabefogadónak, akkor az már elektronikus számlának fog minősülni, de megfelelő digitális aláírás hiányában nem fog megfelelni a törvényi előírásoknak. Részletek és a NAV állásfoglalása a kérdésben...

Támogatja a program a havi NAV-os adatszolgáltatást?

A számlázó modulban található adatszolgáltatási funkcióval nagyon gyorsan elkészíthető az adatszolgáltatási adatállomány, amelyet a könyvelője pillanatok alatt el tud küldeni a NAV-nak az általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK) program segítségével. Ennek menete:

1. A MunkaLap proramban lépjen be a Számla modulba.

2. Az eszköztárban kattintson a NAV gombra.

3. Válassza az ÁNYK / PTGSZLAH nyomtatvány adatszolgáltatás menüt.

4. Ha még nem töltötte ki, töltse ki a hiányzó adatokat:

  • Bevalló

  • Székhely / Telephely / Fióktelep / Lakcím

  • Levelezési cím

  • Pénzátvételi hely (Üzlet)

5. Kattintson az Ok gombra és válassza ki a mentés helyét.

6. A lementett fájlt küldje el a könyvelőjének, vagy ha ön végzi a bejelentést, kövesse a következő pontban olvasható utasításokat.

7. A fájlt a NAV ÁNYK nevű programjában a Szerviz menü > Egyedi importálás menüpontban lehet betölteni. A betöltéskor a program automatikusan kitölti a nyomtatvány mezőit. Fontos, hogy az ÁNYK programban előzőleg telepíteni kell a PTGSZLAH nyomtatványt. A nyomtatvány telepítőjét innen lehet letölteni.

Látogatók

287590
Ma107
Tegnap141
Ezen a héten715
Ebben a hónapban3571
Összesen287590
Statistik created: 2017-11-17T17:05:55+00:00

Technológia

Érvényes CSS! A honlap a CSS level 3 alapján érvényesítve