A programok megfelelnek a 2016-tól érvénybe lépő új számlázási törvénynek?

2016. január 1-től minden szoftver tartalmazza az új adatszolgáltatási funkciót, amelyet 2016-tól minden számlázóprogramnak kötelezően tartalmaznia kell, és amely lehetővé teszi a számlák XML formátumban történő mentését. További részletek...

Alanyi adómentes vagyok, milyen beállítás szükséges?

Ha alanyi adómentes, akkor a termékek áfakulcsát AAM-re (Alanyi Adómentes) kell módosítani, és akkor a nettó és a bruttó ár azonos lesz, a nyomtatványokon pedig az áfakulcs helyett AAM fog szerepelni. A meglévő termékek áfakulcsát egyszerre is át lehet állítani AAM-re:

1) Lépjen be a Termékek modulba.
2) Válassza a Készlet (Törzs) táblázatot.
2) A menüben válassza a Tömeges ár- és áfamódosítás menüpontot.
3) Azon belül az Eladási áfa tömeges módosítása.
4) Válassza az Összes rekord lehetőséget.
5) Az új áfaértéknek állítsa be az AAM-et.
6) Válassza az OK gombot.

Új termék felvitelekor az áfakulcsot egyszerűen állítsa AAM-re. A program megjegyzi a beállítást és legközelebb automatikusan beállítja.

Használhatok párhuzamosan többféle számlázó programot?

A NAV állásfoglalása: "A jelenleg hatályos jogszabályok nem tartalmaznak előírást arra vonatkozóan, hogy egy adóalany csak egy számlázó programot használhatna. Amennyiben az adózó úgy dönt, hogy több számlázó programot kíván használni, akkor mindegyiknek a használatát be kell jelentenie a SZAMLAZO nevű nyomtatványon."

Arra viszont feltétlenül ügyelni kell, hogy egy cégen belül minden számlázóprogramban eltérő számlaszámtartomány legyen beállítva.

A hivatalos állásfoglalás ide kattintva letölthető PDF formátumban.

Hogyan jelenthetem be a NAV-hoz a számlázóprogramot?

A számlázóprogramok használatba vételét és a használat befejezését is kötelezően be kell jelenteni a NAV-nak a SZAMLAZO nevű nyomtatványon. Ezen fel kell tüntetni:

  • A fejlesztő adatait
  • a program vásárlásának dátumát
  • a használatba vétel vagy használat befejezésének dátumát
  • a program nevét és azonosító számát (verziószámát)

Részletes útmutató...

Ki kell írni szöveggel a végösszeget a számlán?

A jelenleg hatályos jogszabályok nem írják elő, hogy a számlán a végösszeget betűvel is szerepeltetni kell, ezért csak a számlaírás idejét növeljük azzal, ha kiírjuk betűvel.

Meg kell különböztetni az eredeti és a másolat példányt?

2010 óta nem kell megkülönböztetni a számla eredeti és másolat példányát. A nemzetgazdasági miniszter rendelete 2010. szeptember 27-ével hatályon kívül helyezte azt a rendelkezést, amely szerint "A számlázó programnak a számla adattartalmának papírra nyomtatása során biztosítania kell, hogy a számla eredeti és másolati példánya egymástól megkülönböztethető, és eredeti példányként csak 1 példányban legyen nyomtatható."

Megfelelőség nyilatkozatot kell küldeni a NAV-nak?

2014 óta a NAV nem kérhet megfelelőségi nyilatkozatot a számlázóprogramokról, mert a 23/2014-es NGM rendelet ezt eltörölte. Helyette bejelentési kötelezettség van érvényben. Részletes útmutató a bejelentési kötelezettségről...

Mi a teendő, ha téves fizetési mód szerepel a számlán?

A fizetési mód nem kötelező eleme a számlának, ezért bármit oda lehet írni, könyvelési szempontból nincs jelentősége, csak egy üzenet a vevőnek és a könyvelőnek, amit törvényileg nem kell betartani. Ezért ha pl. egy átutalásos számlát készpénzzel fizetnek ki, elég, ha jelzi a könyvelőjének a tévedést, ezért nem kell új számlát készíteni, a hibát jogilag senki sem kérheti számon.

Szabad e-mailen számlát küldeni?

Papír alapú számlázó programmal készített számlát törvényileg nem szabad e-mailen küldeni. E-mailen kizárólag elektronikus számlát küldhet, amely elektronikus számlázó programmal lett kiállítva és megfelel az elektronikus számlákra vonatkozó szigorúbb feltételeknek. Ha a papír alapú számlát PDF-ként elküldi a számlabefogadónak, akkor az már elektronikus számlának fog minősülni, de megfelelő digitális aláírás hiányában nem fog megfelelni a törvényi előírásoknak. Részletek és a NAV állásfoglalása a kérdésben...

Támogatja a program a havi NAV-os adatszolgáltatást?

A számlázó modulban található adatszolgáltatási funkcióval nagyon gyorsan elkészíthető az adatszolgáltatási adatállomány, amelyet a könyvelője pillanatok alatt el tud küldeni a NAV-nak az általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK) program segítségével. Ennek menete:

1. A MunkaLap proramban lépjen be a Számla modulba.

2. Az eszköztárban kattintson a NAV gombra.

3. Válassza az ÁNYK / PTGSZLAH nyomtatvány adatszolgáltatás menüt.

4. Ha még nem töltötte ki, töltse ki a hiányzó adatokat:

  • Bevalló

  • Székhely / Telephely / Fióktelep / Lakcím

  • Levelezési cím

  • Pénzátvételi hely (Üzlet)

5. Kattintson az Ok gombra és válassza ki a mentés helyét.

6. A lementett fájlt küldje el a könyvelőjének, vagy ha ön végzi a bejelentést, kövesse a következő pontban olvasható utasításokat.

7. A fájlt a NAV ÁNYK nevű programjában a Szerviz menü > Egyedi importálás menüpontban lehet betölteni. A betöltéskor a program automatikusan kitölti a nyomtatvány mezőit. Fontos, hogy az ÁNYK programban előzőleg telepíteni kell a PTGSZLAH nyomtatványt. A nyomtatvány telepítőjét innen lehet letölteni.

Támogasd természetvédelmi tevékenységünket!

Természetvédelmi tevékenységünket nonprofit módon, teljesen ingyen végezzük, amiből semmilyen bevételünk nem származik. De mi is csak pénzből tudjuk magunkat fenntartani. Azért gyűjtünk, hogy tovább tudjuk folytatni hasznos értékteremtő és értékmegőrző munkánkat, ezért kérünk, ha van rá lehetőséged, támogass minket! Közös érdekünk az ország élővilágának megőrzése és a klímaváltozás elleni küzdelem.

  • 1 000 Ft - egy munkakesztyű ára
  • 5 000 Ft - egy madárodú elkészítése
  • 10 000 Ft - egy veszélybe került növény áttelepítése
  • 20 000 Ft - a parkjainkat védő kerítések egyszeri kaszálása

 

Számlaszámunk: 11749015-28535807 (OTP Bank)

Nevünk: Völgyerdő Nonprofit Kft.

-->