Az elmúlt egy évben számos funkcióval bővültek a szoftverek, ezek közül a legfontosabbak használatát írtam le, képekkel gazdagon illusztrálva.

Természetesen nem minden fejlesztés érhető el minden szoftverben (pl. a számlázással kapcsolatos fejlesztések értelemszerűen csak a számlázó modult tartalmazó szoftverekben találhatók meg).

Tartalom

  1. Visszaállítás funkció
  2. Új adatformátum
  3. Archiválás funkció
  4. Vonalkód címke
  5. Jegyzőkönyv nyomtatvány
  6. Kapcsolat monitor
  7. Munkaidő nyilvántartás és statisztika
  8. Nyomtatási lehetőség PDF exportnál
  9. Egységes árrés
  10. Címkenyomtató támogatása
  11. Központosított, adatbázishoz kötött termékaktiválás
  12. Több munkalap hibatételeinek listázása
  13. Vonalkódok generálása
  14. Számlán állítható tizedesjegyek száma
  15. Nulla árú termékek kikapcsolhatósága a nyomtatványokon
  16. Egyedi fejléc felirat
  17. Áfa körön kívüli áfakulcs
  18. A táblázat lapméret választó a beállításokba került
  19. A tárgy szerkesztő ablakban automatikus nyomtatási lehetőség

1. Visszaállítás funkció

A biztonsági mentések kezeléséről részeletesen egy korábbi cikkben írtam. Szükség esetén a biztonsági mentéseket könyebben vissza lehet állítani az adatbázis beállításaiban található új "Visszaállítás" gomb segítségével. Ez úgy működik, hogy a program kigyűjti az összes elérhető mentést a biztonsági mentések és az archívum könyvtáraiból, és ki lehet választani közülük a visszaállítandó mentést. Ha az extra biztonsági mentés másik meghajtóra van irányítva (ami ajánlott), akkor azt a meghajtót is csatlakoztatni kell.

A visszaállítás funkció helye:

  1. Főmenü
  2. Beállítások
  3. Adatbázis

2. Új adatformátum

A korábbi külön kezelt beállítások (PROPERTIES) és adatbázis (WDB) helyett egyetlen egységes adatformátum (WDG) lett bevezetve. Ezzel az adatok mentése és betöltése egyszerűbbé vált.

A program visszafelé kompatibilis, tehát a régi adatmetéseket is képes betölteni.

Az új WDG adatformátum a következő adatokat tartalmazhatja:

  • Adatbázis
  • Beállítások
  • Archívumok

Adatmentés az új adatformátumban:

  1. Főmenü
  2. Adatok mentése

Adatbetöltés a régi és az új adatformátumból:

  1. Főmenü
  2. Adatok betöltése

   

3. Archiválás funkció

Lehetőség van a régi adatok archiválására. Ez azt jelenti, hogy egy időpontnál régebbi adatok külön fájlba kerülnek, így a kevesebb adat miatt gyorsabb lesz a program, a régi adatok pedig nem zavarják a használatot. Az archivált adatok könnyen megnyithatók.

Fontos megjegyezni, hogy az archívum csak az egy gépes és a szerver módban futó programokban nyitható meg! A szerver programban megnyitott archívum nem zavarja a kliensek működését. Nyitott archívum mellett a kliensek továbbra is az aktuális - nem archivált - adatokat látják.

Új archívum készítése:

  1. Főmenü
  2. Adatok archiválása
  3. Archiválás

Az elkészített archívumokat csak egy gépes módban és a szerveren lehet megnyitni. A kliens programok működését nem befolyásolja, ha a szerver gépen megnyitnak egy archívumot. A kliens gépeken a nyitott archívum esetén is zavartalanul folytatódhat a munka.

Archívum  megnyitása:

  1. Főmenü
  2. Adatok archiválása
  3. Archívum megnyitása

Archívum  bezárása:

  1. Főmenü
  2. Adatok archiválása
  3. Archívum bezárása

4. Vonalkód címke

Szükség lehet arra, hogy gépekhez, tárgyakhoz vonalkódokkal munkalapokat vagy ügyfeleket rendeljünk. Ebben nyújt segítséget az új címkenyomtatási lehetőség.

Ezentúl a következő adatokhoz is lehet vonalkódot nyomtatni:

  • Ügyfél
  • Tárgy (gépjármű, stb...)
  • Munkalap

Vonalkód címkék nyomtatásához:

  1. Jelölje ki a rekordokat (ügyfeleket / munkalapokat, stb..), amelyekhez vonalkódot szeretne nyomtatni.
  2. Válassza a nyomtatás ikont az eszköztárban.
  3. Válassza a Vonalkód nyomtatványt

A vonalkódnyomtatókat is támogatja a program. Vonalkódnyomtató használata esetén a vonalkód nyomtatási előnézet ablakban át kell állítani a nyomtató típusát címkenyomtatóra. Így a vonalkódok külön címke lapokra kerülnek.

5. Jegyzőkönyv nyomtatvány

A 19/2014 NGM-nek megfelelő "Jegyzőkönyv a fogyasztói kifogásról" nyomtatvány is készíthető a MunkaLap 3, Fuvar 3 és GumiHotel 3 szoftverekben.

Jegyzőkönyv készítése:

  1. Válassza ki a munkalapot vagy tárgyat (gépjárművet, stb...), amelyhez a jegyzőkönyv készül.
  2. Kattintson a nyomtatás ikonra.
  3. Válassza ki a "Jegyzőkönyv a fogyasztói kifogásról" nyomtatványt.

A jegyzőkönyvben a program automatikusan kitölti az ügyfél nevét és címét, de lehetőség van az ügyfél és a tárgy más adatainak automatikus beszúrására is. A "Nyomtatvány testreszabása" gomb segítségével testreszabható a nyomtatvány szövege és az automatikus kitöltés. Lényeges, hogy a nyomtatvány sorszáma is beállítható úgy, hogy automatikusan növekedjen.

Az adatok kitöltését követően megjelenik az előkép.

A nyomtatvány beállításaiban két lényeges dolog az automatikus sorszámozás és az automatikus kitöltés. A program képes automatikusan menteni a sorszámot egy tetszőleges adatmezőbe. Az automatikus kitöltés lehetővé teszi, hogy a rekordban (munkalap, tárgy, stb..) található adatokat átemeljük a nyomtatványba, ami időt spórol meg a számunkara, mert nem kell újra beírni a már egyszer rögzített adatokat.

6. Kapcsolat monitor

Ha a program szerver módban fut, a beállításokban megtekinthetők a kapcsolódó kliensek.

A kliensek megjelenített adatai:

  • Azonosító: szerver által adott azonosító
  • Kliens azonosító: kliens egyedi azonosítószáma
  • Számítógép neve: a kliens számítógép neve
  • IP-cím: a kliens számítógép IP-címe, amelyről kapcsolódik
  • Felhasználó neve: a kliens programban bejelentkezett felhasználó neve
  • Utolsó bejegyzés: a kliens utolsó bejelentkezésének időpontja
  • Utolsó frissítés: a táblázat utolsó frissítésének időpontja

7. Munkaidő nyilvántartás és statisztika

A szolgáltatásokhoz és a termékekhez munkaidőt rögzíthet, amelyről statisztika is készíthető. A munkaidő nyilvántartás belső használatra van, teljesen független a szolgáltatás vagy termék beállított mennyiségétől. Tehát óra alapon számlázott szolgáltatásoknál a mértékegységet is át kell állítani órára!

8. Nyomtatási lehetőség PDF exportnál

A táblázatok exportálás ablakblakában ezentúl nyomtatni is lehet, ha a PDF fájltípust választják. Ennek köszönhetően a táblázatok nyomtatásához nem kell lementeni a táblázatok tartalmát.

9. Egységes árrés

Az alapértelmezett árrés a Beállítások > Termék > Általános beállítások menüben állítható be. Az itt beállított árrés lesz automatikusan beállítva az újonnan felvitt termékeknél.

10. Címkenyomtató támogatása

Régóta várt újdonság a címkenyomtatók támogatása. Ezentúla  vonalkódok nyomtatása ablakban kiválasztható a címkenyomtató típus.

11. Központosított, adatbázishoz kötött termékaktiválás

A termékaktiválás ezentúl nem gépenként, programonként, hanem szerverenként történik:

  • csak a szervert kell aktiválni
  • a klienseket nem kell aktiválni, a szervertől letöltik az aktiválási adatokat
  • csak a kapcsolódások száma van meghatározva
  • bármelyik gépről lehet kapcsolódni a program telepítésével
  • egy időben meghatározott számú kliens kapcsolódhat
  • az aktiválás az adatbázissal átvihető másik gépre

12. Több munkalap hibatételeinek listázása

Nem csak a munkalapok tételeit, a kapcsolódó hibákat is ki lehet listáztatni.

Kijelölt munkalapok hibalistája:

  1. Jelölje ki a munkalapokat
  2. Kattintson a lista gombra
  3. Válassza a Hibalista lehetőséget

A hibalista táblázatot elmenti a program, a következő indításkor újra betöltődik.

13. Vonalkódok generálása

Tetszőleges számtatományban lehet vonalkódokat generálni és nyomtatni, termékrögzítés nélkül.

  1. Nyissa meg a vonalkód nyomtatási ablakot.
  2. Váltson át a Vonalkódlista fülre.
  3. A plusz gombra kattintva megjelenik a vonalkódgeneráló ablak.

Kiválaszthatja a vonalkódtípust és a sorszámtartományt.

14. Számlán állítható tizedesjegyek száma

A számlán és a többi nyomtatványon egységesen állítható a tizedesjegy. Ha nagyobb összegű termékeket értékesít, le lehet venni a tizedesjegyek számát 0-ra, kisebb összegű és tört menyniségű termékek értékesítése esetén célszerű nullánál nagyobb értéket választani.

15. Nulla árú termékek kikapcsolhatósága a nyomtatványokon

Ha szolgáltatáscsomagokat értékesít, hasznos lehet, hogy ha egy termék árát 0 Ft-ra állítja, a termék elrejthető a nyomtatványokról. Így csak a szolgáltatáscsomag kerül a nyomtatványra, a kapcsolódó termékek pedig csak a rendszerben és a statisztikában látszanak. A funkció csak a MunkaLap 3 szoftverben érhető el.

16. Egyedi fejléc felirat

Ha több programpéldányt futtat egy gépen, megkülönböztető jelzésként eltérő fejléc szöveget állíthat be a programokban. Pl. a Zoltán által használt példány felécébe beírhatja a "Zoltán" szöveget, emgkülönböztetve a Péter által használt programtól.

17. Áfa körön kívüli áfakulcs

Az igények szerint bekerült az áfakulcsok közé az "Áfa körön kívüli" áfakulcs.

18. A táblázat lapméret választó a beállításokba került

Sok rekord esetén a táblázatot több lapra kell bontani a gyors megjelenítés érdekében. Korábban minden táblázat esetén külön lehetett állítani a táblázat lapok méretét, ami zavaró volt és sokan nem is értették, hogy mire való a lapméret választó, ezért a program egyszerűbb kezelése érdekében ez a beállítás átkerült egy központi helyre, a Főmenü > Beállítások > Táblázat menübe.

19. A tárgy szerkesztő ablakban automatikus nyomtatási lehetőség

Felmerült az igény arra, hogy új tárgy (gépjármű, készülék, stb..) rögzítése esetén automatikusan elinduljon a nyomtatás, ezért az új tárgy rögzítésekor az ablak alján megjelent egy nyomtatványválasztó lista. A program megjegyzi a beállított nyomtatványt, és miden új tárgy rögíztése után automatikusan megnyitja a nyomtatványt. A funkció a MunkaLap 3, Fuvar 3 és GumiHotel 3 szoftverekben érhető el.

 

Látogatók

288291
Ma122
Tegnap131
Ezen a héten427
Ebben a hónapban4272
Összesen288291
Statistik created: 2017-11-22T19:31:28+00:00

Technológia

Érvényes CSS! A honlap a CSS level 3 alapján érvényesítve